Już po raz kolejny firma Sponsoring Insight Research & Consulting wykonała na zlecenie Polskiej Ligi Siatkówki S.A. badanie dotyczące wartości ekspozycji medialnych marek, które wspierają biznesowo kluby PlusLigi i TAURON Ligi. W zestawieniu klubów kobiecej ekstraklasy ŁKS Commercecon Łódź uzyskał trzecią pod względem wielkości wartość ekspozycji medialnych.

Badanie objęło okres od października 2021 roku do maja 2022 roku, a jego celem było określenie ekwiwalentu reklamowego dla sponsorów i partnerów wspierających poszczególne kluby. Czym jest ekwiwalent reklamowy? To kwota, którą trzeba byłoby zapłacić za wykupienie konwencjonalnej reklamy o podobnym zasięgu.

W sezonie 2021/2022 ŁKS Commercecon Łódź uzyskał wartość ekspozycji medialnych wynoszącą 38 296 710, 86 zł i w zestawieniu klubów TAURON Ligi uplasował się na wysokim, 3. miejscu. W klasyfikacji ujęto 26 sponsorów i partnerów klubu. Najwyższy ekwiwalent reklamowy osiągnęło Miasto Łódź – 10 424 109,47 zł oraz sponsor tytularny klubu, firma Commercecon – 10 369 847,74 zł. Łączna liczba ekspozycji dla badanych marek związanych z naszym klubem wyniosła 68 796 publikacji. 

Analiza ekspozycji sponsoringowych polegała na identyfikacji logotypu lub wzmianki na temat poszukiwanej marki w publikacjach medialnych (artykułach prasowych/internetowych, programach TV) dotyczących rozgrywek. 

Jak wypadała analiza ekspozycji w poszczególnych kanałach?

  • Internet: liczba ekspozycji – 7 907, wartość – 15 786 953,90 zł
  • Prasa – liczba ekspozycji – 1 599, wartość – 4 213 938,44 zł
  • TV – liczba ekspozycji – 59 290, wartość – 18 295 818,52 zł

W sezonie 2021/2022 ŁKS Commercecon Łódź rozegrał 29 meczów TAURON Ligi. 17 z nich (9 domowych i 8 wyjazdowych) transmitowanych było w kanałach Polsatu Sport, zaś 10 spotkań (4 domowe i 6 wyjazdowych) transmitowano w internecie (Polsat Box GO). 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą współpracy na sezon 2022/2023 – LINK. Budowa i zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki, kreowanie wizerunku czy wzmacnianie lojalności wobec marki to tylko część korzyści płynących z zaangażowania się w sponsoring sportowy.

Warto współpracować z ŁKS-em Commercecon Łódź!